PODEMos. Raons de llengua.








Som quatre gats
 benavinguts
malavinguts
en un debat necessari
a nivell social
racial
o comunitari.
PODEMos es defineix
i al mateix temps
 la IN-definició
és al seu MARKETing
com aquell que va al super
i no sap si emportar-se'n
per fer olla amb carn
o espaguetis
i acaba comprant un quilo
de gambes de Santa Pola.
Algú ho explica
amb termes rellevants
i diu MOVIMENT DE BASE
ni de dretes ni d'esquerres
l'objectiu del qual és mobilitzar el país
per produir un canvi.
La sala és plena
de gent de les urbanitzacions,
d'Alacant
i d'altres llocs de la comarca,
mentre els quatre del poble
ens mirem atàvicament
 i de reüll
per intentar trobar l'enfilall
del pensament de l'altre.
Tots parlen en castellà
i alguns s'esforcen d'allò més
en l'intent de fer-ho
i de semblar  globals,
qüestió gens menyspreable
donades les circumstàncies
i quan algú alça la mà
i diu BONA NIT
 una veu impulsada
per un moll d'europeïsme vigent
(no hauria  de dir caduc per evitar judicis de valor)
i amb un castellà
de guturalitat evident
 diu
EN ESPAÑOL POg FAVOg
paga que lo entendemos todos.
S'arma un petit rebombori
i el que ha tornat a obrir
la caixa dels trons
li repica amb un
ÉS TOT EL QUE VOLIA SABER
i se'n va d'un bot
amb la consegüent conseqüència
de quedar (AGAIN) en evidència
la radicalitat de l'altre
és a dir de L'INDI
que no ha tingut el coratge
ni potser les ganes
(tot cansa)de convèncer la sala
amb  arguments ja vells,
 dels seus drets com a persona,
i que ja mai més
se n'opine del tema.


Comentaris

Meravellós romanç de la No-política de PODEMOS
Andreu ha dit…
Gràcies Noe. Vull aclarir que bàsicament estic d'acord amb els plantejaments de Podemos. Crec que és un moviment necessari però que naturalment li falta recorregut i curtir-se en camps diferents.Però també he de dir que com a valencianoparlant em vaig sentir exclòs i vaig acabar anant-me'n perquè em vaig sentir malament al meu propi poble.
Mari Pau ha dit…
Andreu, si defensem la nostra cultura en el nostre país resulta que som uns maleducats, intolerants etc

Entrades populars d'aquest blog

Primeres comunions.

Des d'Agost a Biar pel Maigmó. Passes, reductes i canvis en el paisatge.

Primer dia de primavera.