SLAVOJ SISEK




El llibre que estic llegint aquests dies se m'està fent pesat. Gran part de l'atracció que Zîzêk exerceix en les seues actuacions en directe (o vistes a youtube), es perd en el diferit del text. Hi ha moments que la divagació és tan intensa que tinc tentacións sòlides de reballar-lo per la finestra. Ara bé, la intuïció que d'un moment a l'altre hi vindrà una revelació que em canviarà la percepció de les coses, em manté dret i alerta. “El Xinesos han canviat l'estratègia al Tíbet· diu, “ ara confien més en una colonització econòmica i ètnica que en la coerció militar”. I més endavant es pregunta “ No fan el xinesos igual que tots els governs “civilitzats”(les cometes són d'ell, la traducció de l'anglès meua), és a dir, respectar de manera “tolerant” allò que no es prenen seriosament mentre intenten contenir les seues conseqüències polítiques a través de la legislació?”. 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Des d'Agost a Biar pel Maigmó. Passes, reductes i canvis en el paisatge.

Primeres comunions.

Primer dia de primavera.