All thoughts make no thought.
«All
thoughts make no thought». I així comença el dia, sense res
manifestament destacable, tret del sol que s'entesta a lluir de
manera calma, projectant ombres precises en un setembre com qualsevol
altre, i tanmateix tan diferent, amb la presència de detalls gens
escabrosos, com el fet que la gent recull els excrements dels seus
gossos mentre altres passen corrent i amb un moviment de cap i un sò
gutural i autònom , mútuament, es desitgen el millor. La teoria
dels cossos funciona de manera relativament positiva i crea aquella
sinergia del moment present que tots desitjaríem en totes les
nostres relacions.
Malgrat això l'avi exhala un "el món no té adob", mentre mira les imatges dels emigrants sirians que corren i criden de desesperació a la pantalla. Tot això li recorda a la guerra que ell va viure quan era un adolescent en els temps en què l'adolescència no existia. Efectivament, confirmen les dades, els emigrants del món es multipliquen, constitueixen una
ferida al cos total del món, de la globalització i de no sé
quantes abstraccions més. Les xarxes se'n fan ressò, del fet , i
ens regalen imatges suposadament pactades de la sagnia de cossos que
reverberen per les costures mal-cordades de les fronteres d'Europa, el vell continent que ha perdut les idees i els principis o els
valors, i lluita en una guerra gens dialèctica sense trinxeres definides a la manera material de sempre.
Deu és amor i l'amor
mata, i potser és aquesta la clau i no s'ha de burxar més i els
assassinats múltiples i el petit cos sirià fotografiat a una platja
és la prova del sacrifici per amor de les hegemonies més
hegemòniques de l'occident sumat a les hegemonies més hegemòniques
de l'orient. O Osama Al-Ghadab, ja sabeu, víctima precisa de
la cameta de la reportera hongaresa, mala peça, amb la càmera al
muscle, i ell amb el fill als braços, i els dos a terra víctimes
de l'amor i d'aquella precisa prevenció humana acèrrima i ancestral
en un ramal de l'espècie que segons demostren els fets, és la menys
evolucionada de totes.
El
crit és l'inici, va dir John Holloway. Abans ho havia pintat
Edward Munch. A partir del crit o de l'afecte, segons Beasley-Murray,
es construeix l'hàbit, que en aquest cas és el confort que es
relativitza en les arquitectures d'un camp de concentració; en la
possibilitat de bullir aigua i preparar un té precari i en el fet
que les accions del cos del grup siguen conseqüència del conflicte i de les lluites de poder. L'afecte i l'hàbit, gràcies
Beasley, són molt més forts que la ideologia a l'hora de crear
permanències, i la projecció dels cossos en una actitud política
activa i positiva és clau per enfortir els vincles comunitaris i
provocar el canvi. Hi ha crits a mansalva, però són crits a les pantalles que escoltem com qui sent ploure
Donat
el context, és important que la gent participe. El crit
o l'afecte inicial, és a dir, el primer homínid que recull un
excrement de gos, comença un hàbit i també aquell que per mor a
l'ociositat va comença a córrer, o per pur plaer o per
excentricitat, o obsessió. Només un ( és un dir) dubte: cal establir, doncs, els nous hàbits, o les noves sinèrgies tot i desballestant, cremant, els/les velles o cal partir de les existents del capitalisme/comunisme, espanyolisme/catalanisme, etc, per crear-ne de noves? S'esperen respostes (és un altre dir).
Comentaris