L'ÀFRICA DE M. BARCELÓ

Fa uns anys una amiga em va regalar dues làmines de Miquel Barceló. Són les meues finestres al continent oblidat. Normalment passe per davant i  no m'ature. Hui he escollit abocar-m'hi.

                     a M. José
Com un acte d'amor
descomunal i net
estampat al mur,
com un raucar
improcedent i sincer,

com una mà oberta
com el crit dels graffittis
com la ratlla del sol
que esventra els colors més sagnants,
com una allau de moviment,
supura damunt del paper
la taca del continent.
Amaga el negre de la geniva zenital.
Amaga el budell foradat.
Mostra la ferida de festa
immune i descoberta,
declarada en la seua innocència
descastada , superba i gràcil.

Comentaris

novesflors ha dit…
Són bonics, aquests quadres. Les seues il·lustracions per a la "Divina Comèdia" de Dante, també m'agraden molt.
ricard99 ha dit…
és preciós aquest poema d'Àfrica... transmets tota l'essència i la generositat del continent oblidat... M'agrada com ens el presentes amb emoció i estima... "Amaga el budell foradat... Mostra la ferida de festa. És un dels poemes que més m'omplen, dels teus. Una abraçada!

Entrades populars d'aquest blog

Des d'Agost a Biar pel Maigmó. Passes, reductes i canvis en el paisatge.

Primeres comunions.

Primer dia de primavera.